Skip to content
Kaiku24 viestintä21.1.2025 13:33< 1 min read

Etelä-Karjalan hyvinvointialue - Joulukuun kuukausiraportti 2024

 

Yleiset huomiot koko palvelutuotannosta

 

  • Joulukuussa palvelutuotannossa ei ole ollut teknisiä häiriötä
  • Joulukuun kontaktimäärät ovat hieman marraskuuta pienemmät kaikissa muissa palveluissa paitsi päivystysavussa. Päivystysavun volyymimäärään vaikuttavat kuukauden arkipyhät. 
  • Keskussairaalan poliklinikoiden ja fysioterapian ajanvarauksen palveluun on joulukuussa päässyt keskimäärin 1:33 minuutin jonotusajalla ja takaisinsoittopyyntöön asiakkaalle on soitettu keskimäärin 50:22 minuutissa.
  • Suun terveydenhuollossa palveluprosentti on ollut joulukuussa 77% ja saapuneiden puheluiden keskimääräinen jonotusaika 5:19minuuttia. Takaisinsoitin kansalainen on saanut keskimärin hieman reilussa tunnissa. 
  • ICPC 2 koodien mukaan joulukuussa eniten kolme eniten kirjattua käyntisyytä ensilinjan palveluissa olivat akuutti R74 ylähengitystieinfektio, R05 yskä  sekä  R21 kurkun/nielun oire/vaiva yhdessä A98 terveyden ylläpidon ja sairauden ennaltaehkäisy koodin lisäksi. 

Palvelutuotannon tunnuslukuja

 

Volyymi

Volyymeissa on kuvattuna kuukauden aikana hoidetut kontaktit sekä digivastaanotot ja etälääkärisuoritteet. Jälkimmäinen luku pitää sisällään lääkärikonsultaatiot, etälääkärivastaanotot, hoitajavastaanotot ja reseptin uusimiset.

EKHVA-raportoinnin-kaaviot-2024-joulu1-1

Saatavuus

Kaaviossa on kuvattuna kuukausittainen palvelutuotannon suorituskyky. 

EKHVA-raportoinnin-kaaviot-2024-joulu2-1

Laatu

Kaaviossa on kuvattu laatupoikkeamat sekä palvelutuotannon kontaktien auditointimäärät.

EKHVA-raportoinnin-kaaviot-2024-joulu3-1

Asiakastyytyväisyys

Asiakastyytyväisyyttä mitataan kahdella kysymyksellä, jotka lähetetään palvelutapahtuman jälkeen satunnaisotannalla osalle asiakkaista. NPS-indeksi kertoo kuinka moni asiakas suosittelee meitä ja palveluitamme. NPS-luku saadaan selville, kun suosittelijoiden prosenttiosuudesta vähennetään arvostelijoiden prosenttiosuus. Toisena kysymyksenä kysytään kokiko asiakas saaneensa meiltä tarpeellisen avun.

EKHVA-raportoinnin-kaaviot-2024-joulu4-1

Kaikkien palvelutuotantojen luvut löydät täältä.

 

Muut raportit