Skip to content

Kaiku24:n vuosi 2024

Otimme vuonna 2024 uusia askelia kohti digitaalisen sosiaali- ja terveydenhuollon edelläkävijyyttä. Laajensimme palvelutuotantomme yli hyvinvointialueiden rajojen, onnistuimme parantamaan asukkaille tarjottavia palveluja yhdessä hyvinvointialueiden kanssa ja voimme olla ylpeitä korkealla pysyneestä asiakastyytyväisyydestämme. Teetimme jälleen selvityksen toimintamme tuottavuudesta ja kustannustehokkuudesta ja työstimme uutta strategiaa. Tutustu aiheisiin tarkemmin alla.

Kaiku24:n vuosi 2024

Otimme vuonna 2024 uusia askelia kohti digitaalisen sosiaali- ja terveydenhuollon edelläkävijyyttä. Laajensimme palvelutuotantomme yli hyvinvointialueiden rajojen, onnistuimme parantamaan asukkaille tarjottavia palveluja yhdessä hyvinvointialueiden kanssa ja voimme olla ylpeitä korkealla pysyneestä asiakastyytyväisyydestämme. Teetimme jälleen selvityksen toimintamme tuottavuudesta ja kustannustehokkuudesta ja työstimme uutta strategiaa. Tutustu aiheisiin tarkemmin alla.

Kaiku24-lukuina-2024-2
Kaiku24-kehittäminen-vuonna-2024-3
VUOSI 2024
Vahvan kasvun, kehityksen ja yhteistyön vuosi
Vuonna 2024 otimme merkittäviä askelia kohti digitaalisen sosiaali- ja terveydenhuollon edelläkävijyyttä. Palvelutuotantomme laajeni yli hyvinvointialueiden rajojen, uusia digialustoja otettiin käyttöön kolmella hyvinvointialueella ja asiakastyytyväisyytemme pysyi korkealla. Saavutimme taloudelliset tavoitteemme ja loimme pohjaa tulevalle työstämällä uutta strategiaamme.Lue katsaus viime vuoden toimintaamme tästä.
CASE
Ylialueellisuus on tehostanut toimintaa 36 prosentilla
Kaiku24 on jo useamman vuoden tutkituttanut yhtiön tuottavuus ja kustannustehokkuus kehittyvät. Yksi erinomainen esimerkki tuottavuuden parantamisesta on ylialueellinen toimintamalli, Päivystysapu 116 117, jossa yli puolet asiakkaista saa avun jo ensimmäisessä kontaktissa. Data ohjaa kehittämistä entistä vaikuttavampaan suuntaan. 
CASE
Kymenlaakso pystyi avaamaan enemmän vastaanottoaikoja nuorten mielenterveys- ja päihdepalveluihin
Kymenlaakson hyvinvointialue otti helmikuussa 2025 käyttöön uuden mallin Nuorten Matalan puhelinpalveluun. Nyt puhelinpalvelusta vastaa Kaiku24:n ammattilaiset, mikä on laajentanut palvelun aukioloaikoja ja antanut hyvinvointialueella nuorten mielenterveys- ja päihdepalvelujen ammattilaisille enemmän aikaa asiakastyöhön. 

On tärkeää nähdä yhtä aikaa sekä lähelle että kauas. Yhteiset tapaamiset Kaikun ja muiden hyvinvointialueiden toimijoiden kanssa maadoittavat. Niiden avulla on helppo tarkastella, missä juuri nyt mennään, ja ne antavat samalla ilmaa siipien alle, eli innostavat katsomaan yhdessä myös tulevaan. Kaikun ensimmäinen järjestämä Suomen parhaat digipalvelut -päivä syksyllä 2024 oli onnistunut, ja päivän jälkeinen vire osallistujien keskuudessa oli erittäin positiivinen.

Kaisa Pesonen | Kehittämispäällikkö, digitalisaation asiantuntijapalvelut | Etelä-Karjalan hyvinvointialue

Ekhva_logo_2024_RGB_vaaka_taustaton_72p
CASE
Yhteistyöllä kiirevastaanotto sujuvaksi Etelä-Karjalassa
Etelä-Karjalan hyvinvointialueella yhtenäistettiin kiirevastaanoton toimintamalli ja samalla vastaanotto muutti uusiin tiloihin keskussairaalassa. Nopealla aikataululla toteutettu muutosprojekti sai positiivista palautetta niin henkilökunnalta kuin potilailtakin. Yhteistyö Kaiku24:n, perusterveydenhuollon ja päivystyksen välillä tiivistyi ja toi mukanaan pysyviä parannuksia. 
Kaiku24-henkilöstö-2024-1
vuoskari-kaikkien1
Kaiku24-lukuina-2024-mobi-1
Kaiku24-kehittäminen-vuonna-2024-mobi-3
VUOSI 2024
Vahvan kasvun, kehityksen ja yhteistyön vuosi
Vuonna 2024 otimme merkittäviä askelia kohti digitaalisen sosiaali- ja terveydenhuollon edelläkävijyyttä. Palvelutuotantomme laajeni yli hyvinvointialueiden rajojen, uusia digialustoja otettiin käyttöön kolmella hyvinvointialueella ja asiakastyytyväisyytemme pysyi korkealla. Saavutimme taloudelliset tavoitteemme ja loimme pohjaa tulevalle työstämällä uutta strategiaamme. Lue katsaus viime vuoden toimintaamme tästä.
CASE
Ylialueellisuus on tehostanut toimintaa 36 prosentilla
Kaiku24 on jo useamman vuoden tutkituttanut yhtiön tuottavuus ja kustannustehokkuus kehittyvät. Yksi erinomainen esimerkki tuottavuuden parantamisesta on ylialueellinen toimintamalli, Päivystysapu 116 117, jossa yli puolet asiakkaista saa avun jo ensimmäisessä kontaktissa. Data ohjaa kehittämistä entistä vaikuttavampaan suuntaan. 
CASE
Kymenlaakso pystyi avaamaan enemmän vastaanottoaikoja nuorten mielenterveys- ja päihdepalveluihin
Kymenlaakson hyvinvointialue otti helmikuussa 2025 käyttöön uuden mallin Nuorten Matalan puhelinpalveluun. Nyt puhelinpalvelusta vastaa Kaiku24:n ammattilaiset, mikä on laajentanut palvelun aukioloaikoja ja antanut hyvinvointialueella nuorten mielenterveys- ja päihdepalvelujen ammattilaisille enemmän aikaa asiakastyöhön. 

On tärkeää nähdä yhtä aikaa sekä lähelle että kauas. Yhteiset tapaamiset Kaikun ja muiden hyvinvointialueiden toimijoiden kanssa maadoittavat. Niiden avulla on helppo tarkastella, missä juuri nyt mennään, ja ne antavat samalla ilmaa siipien alle, eli innostavat katsomaan yhdessä myös tulevaan. Kaikun ensimmäinen järjestämä Suomen parhaat digipalvelut -päivä syksyllä 2024 oli onnistunut, ja päivän jälkeinen vire osallistujien keskuudessa oli erittäin positiivinen.

Kaisa Pesonen | Kehittämispäällikkö, digitalisaation asiantuntijapalvelut | Etelä-Karjalan hyvinvointialue

Ekhva_logo_2024_RGB_vaaka_taustaton_72p
CASE
Yhteistyöllä kiirevastaanotto sujuvaksi Etelä-Karjalassa
Etelä-Karjalan hyvinvointialueella yhtenäistettiin kiirevastaanoton toimintamalli ja samalla vastaanotto muutti uusiin tiloihin keskussairaalassa. Nopealla aikataululla toteutettu muutosprojekti sai positiivista palautetta niin henkilökunnalta kuin potilailtakin. Yhteistyö Kaiku24:n, perusterveydenhuollon ja päivystyksen välillä tiivistyi ja toi mukanaan pysyviä parannuksia. 

Henkilöstö
on tärkein
voimavaramme

Kaiku24-henkilöstö-2024-mobi
vuoskari-kaikkien-mobi-1